autentificare cu OpenID
Hotărâre privind obiectivul de investiții „Dezvoltarea și modernizarea Aeroportului Internațional București - Otopeni”
  • semnat: Prim-ministru, Theodor Stolojan
  • contrasemnat: Ministrul transporturilor, Traian Băsescu
  • contrasemnat: Ministrul economiei și finanțelor, George Danielescu
  • contrasemnat: Ministrul bugetului, veniturilor statului și controlului financiar, Florian Bercea
Guvernul României hotărăște:

Articol unic. - Se aprobă studiul tehnico-economic pentru obiectivul de investiții „Dezvoltarea și modernizarea Aeroportului Internațional București - Otopeni”, cu caracteristicile principale și indicatorii tehnico-economici din anexa la prezenta hotărâre.


[modificare] Anexă

Caracteristicile principale și indicatorii tehnico-economici
ai obiectivului de investiții „Dezvoltarea și modernizarea Aeroportului Internațional București - Otopeni”

Titular: Ministerul Transporturilor

Beneficiar: Administrația Națională a Aeroporturilor din România ANAROM - R.A.

Amplasament: în incinta actuală a Aeroportului Internațional București - Otopeni

Indicatorii tehnico-economici

Valoarea totală a investiției - mil. lei: 16.729,3[1]
din care: construcții-montaj - mil. lei: 4.351,4
Eșalonarea investiției INV/C+M
Anul I: 3.050,0 mil. lei/1.110,0 mil. lei
Anul II: 7.080,0 mil. lei/2.000,0 mil. lei
Anul III: 6.599,3 mil. lei/1.241,4 mil. lei
Volumul total al importului necesar realizării investiției: 12.690,0 mil. lei/70,5 mil. $
Capacități:
  • capacitate de trafic: 4.000.000 călători/an
din care:
  • spor capacitate față de etapa I: 3.000.000 călători/an
  • spor capacitate față de etapa a II-a: 2.000.000 călători/an
  • clădiri
  • suprafețe noi (Ad.): 2.880 m2
  • suprafețe amenajate (Ad.): 15.741 m2
  • consolidări piste și platforme:
  • pistă decolare-aterizare nr. 1: 3.500 m
  • platforme îmbarcare-debarcare pentru avioane mediu și lung-curier: 12 buc.
  • cale de rulare vest la pista decolare-aterizare nr. 1: 700 m
  • căi de rulare și platforme noi:
  • cale de rulare specializată pentru călători la pista de decolare-aterizare nr. 1: 2.925 m
  • prelungire cale de rulare și bretele de degajare la pista de decolare-aterizare nr. 2: 3.120 m
  • platforme îmbarcare-debarcare călători, extindere pentru avioane lung-curier: 3 buc.
  • platforme la aerogara de mărfuri - extindere pentru avioane cargo: 2 buc.
  • platforme staționare avioane lung-curier: 3 buc.
  • acces aerogară:
  • pasaj rutier denivelat cu patru benzi de circulație: 131 m
  • rampe de acces cu patru benzi de circulație: 600 m
  • parcaje auto: 300 locuri
Durata de realizare a investiției: 36 luni

Factori de risc

Obiectele „turn control trafic” și „pasaj rutier denivelat” vor fi dimensionate pentru o încărcare seismică corespunzătoare zonei seismice C și perioadei de colț Tc = 1,5 sec., conform prevederilor Normativului P.100 - 1991.

Finanțarea investiției

Finanțarea obiectivului se va face din fondurile alocate, anual, din bugetul de stat pentru Ministerul Transporturilor, conform listelor de investiții aprobate potrivit legii, în funcție de posibilitățile bugetare anuale.

  1. Valoarea care se va indexa în funcție de evoluția ulterioară a prețurilor.